Müdürlükler

Yapı Kontrol Müdürlüğü

Organizasyon Şeması

Yapı Denetim Bürosu Görevleri
  • Kişilerin, resmi veya özel kurumların dilekçelerinin/yazılarının incelenerek dilekçelerine/yazılarına yanıt vermek.
  • Her türlü şikayet (yazılı, sözlü, telefon, e-mail, çağrı merkezi şikayetleri) değerlendirmek.
  • 4708 Sayılı Kanunda, yapı denetim firmalarının sunduğu iş yeri teslim tutanakları ve seviye tespit tutanakları değerlendirmek, onamak ve yapı denetim sistemi üzerinden onaylamak.
  • Su Basman seviyesini geçen inşaatlara temel üstü vizesini verir. İnşaatı başlanılmış ve devam eden inşaatlarda inşaatın; Ruhsat ve eklerine uygunluğunu kontrol etmek.
  • İnşaatın onaylı projesine uygun tamamlanmasını sağlamak, kaçak ve projesine aykırı yapılarla ilgili yasal işlem yapmak.
  • Yıkım ruhsatı düzenlemek.
  • İskele Belgesi düzenlemek.
  • Af Ruhsat ve Projesi suret onayı yapmak.
  • Basit onarım izinleri vermek, tamirat izni verilen yerlerin takibini yapmak.
  • Denetim Firmalarının ve Denetim elemanlarının sicillerini tutmak ve Bakanlığa bildirmek.
  • 4708 sayılı Yapı Denetim yasası çerçevesinde inşaat kontrolleri yapıldıktan sonra denetim firmalarının hakedişlerini hazırlamak. Ödeme yapılması için Mal Müdürlüğü’ne göndermek.
  • Büroya ait tüm kayıt kabul ve çıkış işlemlerini yapmak.
  • İş Deneyim belgesi düzenlemek.
İskan Bürosunun Görevleri
  • Kişilerin, resmi veya özel kurumların dilekçelerinin/yazılarının incelenerek dilekçelerine/ yazılarına yanıt vermek.
  • Her türlü şikayet (yazılı, sözlü, telefon, e-mail, çağrı merkezi şikayetleri) değerlendirmek.
  • İskan safhasına gelen binalara iskan komisyonu oluşturularak, tasdikli mimari projesine göre kontrol etmek.
  • 3194 sayılı yasanın 21.maddesine göre yapı izin belgesi alan ve 29. maddeye göre süresi içinde müracaatı yapılan binalara; İmar Kanunun 30. Maddesi , Planlı alanlar Tip İmar Yönetmeliği ve 4708 sayılı Yapı Denetim Kanununa göre yapı kullanma izni vermek.
  • İskan suret onayı ile fotoğraf onayı yapmak.
  • Bağımsız bölüm liste kontrolü yapmak.
  • Denetim Firmalarının hakedişlerini hazırlamak, Ödeme yapılması için Mal Müdürlüğü’ne göndermek.
  • Yapı Denetim Firmasının hazırlamış olduğu iş bitirme tutanağını onaylamak.
  • Büroya ait tüm kayıt kabul ve çıkış işlemlerini yapar.
  • İş Deneyim Belgesi vermek.
  • Denetim Firmalarının ve Denetim elemanlarının sicillerini tutmak ve Bakanlığa bildirmek.
Evrak Kayıt ve Arşiv Büronun Görevleri
  • Kişilerin, resmi veya özel kurumların dilekçelerinin/yazılarının incelenerek dilekçelerine/yazılarına yanıt vermek.
  • Müdürlüğün evrak giriş, çıkış işlemlerini yapmak.
  • Her türlü şikayet (yazılı, sözlü, telefon, e-mail, çağrı merkezi şikayetleri) değerlendirmek.
  • Kayıtların muhafazası ve saklanmasını sağlamak ve kontrol etmek.
  • Müdürlüğün tebligat ve posta işlemlerini yapmak.
  • Müdürlüğe gelen Genelge, Duyuru, Eğitim ve personelin bilgi alması gereken tüm evrakların çoğaltılarak , Müdürlüğe bağlı tüm bürolara dağıtımını yapmak.
  • Ekspertiz hizmetleri vermek.(şifai ve dijital ortamda dosya incelenmesi)
  • Otoman Sisteminden (AYS) Arşivi Fiziksel ve Elektronik ortamda sürekli güncellemek.
  • Evrakları taramak, indekslemek, optik karakter tanıma işleminden geçirmek ve hali hazır arşiv sistemine aktarmak.
  • Yeni dosya oluşturmak ve dosyaları etiketlemek.
  • Proje taraması yapmak.
  • Arşiv kodlarını tespit ve kuruma adapte etmek.
  • Mekan, ekipman ve teçhizat ihtiyacını takip etmek ve sonlandırmak.
  • Kurum arşivindeki malzemelerden, isteklilere zimmetle dosya vermek ve dosya almak.
İdari Büro Görevleri
  • Müdürlük ihtiyaç ve harcamaları ile ilgili mali kayıtları tutmak, avans almak ve mahsuplarını yapmak.
  • Hakediş raporlarını hazırlamak ve müdür onayından sonra İlgili Müdürlüğe ulaştırmak.
  • Belediyenin faaliyet alanına giren konularla ilgili olarak yapılan yasa ve yönetmelik değişikliklerini, belediye encümeni ve belediye meclisi kararlarını takip etmek, müdür ve personelin bilgisine sunmak.
  • Meclis ve encümen toplantılarının gündemlerini takip etmek ve müdürlüğün bu gündeme alınması gereken evraklarının zamanında hazırlanmasını sağlamak.
  • Büro içi görevli personelin hastalık, yıllık izin vb. olması halinde işlerin aksamayacak şekilde yürümesi ve puantajlarının hazırlanmasını sağlamak.
  • Müdürlük makamı tarafından uygun görülen, müdürlük içi yazışmalar ve diğer işleri takip etmek.
  • Stratejik plan ve performans yönetimi kapsamında süreçleri takip etmek güncellemek.
  • Müdürlüğünde iç kontrolün etkili bir şekilde yapılmasını sağlayacak süreç akış şemalarını hazırlamak ve Müdürlük makamına sunmak.
  • Bütçelerden bir giderin yapılabilmesi için iş, mal veya hizmetin belirlenmiş usul ve esaslara uygun olarak alındığının veya gerçekleştirildiğinin, görevlendirilmiş kişi veya komisyonlarca onaylanmış ve gerçekleştirme belgelerinin düzenlemek.
  • Giderlerin gerçekleştirilmesi için; ödeme emri belgesini hazırlamak ve Müdürlük Makamına sunmak.
  • Görev ve sorumluluk alanındaki faaliyetlerin mevcut İç Kontrol Sisteminin tanım ve gereklerine uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
  • Kişilerin, resmi veya özel kurumların dilekçelerinin/yazılarının incelenerek dilekçelerine/ yazılarına yanıt vermek.
  • 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında; müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü mal alımı, hizmet alımı ihale yolu ile gerçekleştirmek, hak edişlerini düzenlemek, kabullerini yaparak sonuçlandırmak.
  • Müdürlüğün yıllık bütçe tekliflerini ve varsa yıllık ücret tarifelerini, hazırlamak.
  • Evrak kayıt Bürosundan gelen her türlü evraka gününde işlem yapmak.
  • Müdürlüğün Görev ve Çalışma Yönetmeliğini, ilgili mevzuat çerçevesinde hazırlamak.
Kemal HIŞMAN
E-posta Adresi:[email protected]
İletişim Numarası:-