Home IconarrowHaberlerarrowBaşkan Odabaşı'ndan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve TCDD’ye 6 yeni soru
Kadıköy Güncel

Haberler

Başkan Odabaşı'ndan Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ve TCDD’ye 6 yeni soru

cover photo

Kadiköy Belediye Baskani’ndan tarihi istasyonlar için Ulastirma ve Altyapi Bakanligi ve TCDD’ye 6 yeni soru

Kadiköy Belediye Baskani Serdil Dara Odabasi, ilçede atil birakilan Kiziltoprak, Feneryolu, Göztepe, Erenköy, Suadiye ve Bostanci tarihi istasyon binalarinin Kadiköylüler’in görüsünü alarak müze, kütüphane, kültür ve sosyal yasam merkezine dönüstürmek üzere belediyeye tahsis edilmesi için Ulastirma ve Altyapi Bakanligi’na çagrida bulunmustu. Bu amaçla change.org isimli internet sitesi üzerinden de “Tarihi Tren Istasyonlari Halkindir” basligiyla imza kampanyasi baslatmisti. Imza kampanyasi devam ederken Kadiköy Belediye Baskani Serdil Dara Odabasi, Ulastirma ve Altyapi Bakanligi ve TCDD'ye 6 yeni soru yöneltti.

Tarihi tren istasyonlarinin Kadiköy Belediyesi'ne verilmesi çagrisini yenileyen Kadiköy Belediye Baskani Serdil Dara Odabasi, "Bu istasyonlari ne olarak kullanmayi planliyorsunuz? Isletmeye vermek için düsündügünüz vakif ya da dernek var mi? Kiralama yöntemi olarak neyi yöntem seçtiniz; Tahsis mi, ihale mi? Daha ne kadar susacaksiniz?" diye sordu.

Ulastirma ve Altyapi Bakanligi ve TCDD'nin sessizliginden dolayi elestirilerde bulunan Kadiköy Belediye Baskani, “Sonuç alana kadar devam edecegiz. Onlar sessizliklerini korusa da mücadelenin ilk ayagini kazandigimizi düsünüyoruz. Eminiz ki, simdi tarihi istasyonlarin restorasyonlarini yapmak için çalisiyorlar sessiz sessiz. Yakinda çikip, ‘biz zaten yapacaktik’ diyecekler. Bu da bir kazanim. En nihayet derdimiz üzüm yemek.” ifadelerini kullandi.

Kadiköy Belediye Baskani Odabasi, "Eger Bakanlik ya da Devlet Demir Yollari Genel Müdürlügü restorasyon çalismalarina baslamis ise, buralari kimin, ne olarak kullanacagini da planlamis olmasi gerek" diyerek su sorularini yöneltti:

Restorasyon projelerini hazirladiginizi varsayarak;

Bu istasyonlari ne zaman restore etmeye baslayacaksiniz?

Ne olarak kullanmayi planliyorsunuz?

Bakanlik ya da genel müdürlük uhdesinde mi isletilecek?

Kamu yarari anlayisiniza uygun olarak, isletmeye vermek için düsündügünüz vakif ya da dernek var mi?

Kiralama yöntemi olarak neyi yöntem seçtiniz; Tahsis mi, ihale mi?

Daha ne kadar susacaksiniz?