HAYDARPASA MÜCADELESI DEVAM EDIYOR
Kadiköy Belediyesi’nin Haydarpasa Gari’nda düzenledigi 8. Kitap Günleri’nin son gününde Haydarpasa’yi Savunmak söylesisi gerçeklestirildi. Söyleside konusan Kadiköy Belediye Baskani Aykurt Nuhoglu, ‘ Bizim önümüze sürekli rant projeleri ile çikip geçmisimizi satmaya çalisiyorlar. Bunlari ancak kamuoyu baskisi olusturarak engel olabiliriz’ dedi
Kadiköy Belediyesi’nin Haydarpasa Gari’nda düzenledigi 8. Kitap Günleri’nin son gününde Haydarpasa’yi Savunmak söylesisi gerçeklestirildi. Söylesiye Kadiköy Belediye Baskani Aykurt Nuhoglu, Birlesik Tasimacilik Sendikasi eski Genel Sekreteri Hasan Bektas ve Mimarlar Odasi Genel Baskani Eyüp Muhcu konusmaci olarak katildi. Kitap günlerine gelen okurlarin yogun ilgi gösterdigi söyleside ilk konusmayi Hasan Bektas yapti.
“BIRÇOK ÇALISAN ISSIZ KALDI”
Haydarpasa Gari’nin tarihi özelliklerinden bahseden Bektas, ‘Haydarpasa Anadolu’dan gelen her insanin ugradigi bir yer. Istanbul’un girisinde denize sifir bir yer. Dolayisiyla bu durum rant için istah kabartiyor’ dedi. Haydarpasa Gari ve çevresinin insaat alanina çevrilmesine basindan beri karsi olduklarini dile getiren Bektas, ‘Biz Haydarpasa Dayanismasi olarak buranin toplumsal bellek açisindan gar olarak kalmasi için mücadele ettik. 1559 gündür Haydarpasa’ya ana hat trenleri gelmiyor. Milyonlarca yolcu magdur edildi. Birçok çalisan issiz kaldi. Ama biz mücadelemize devam edecegiz. Haydarpasa’nin ulasim için kullanilmasi için sonuna kadar çaba gösterecegiz. Kitap günlerini düzenleyerek duyarli vatandaslari Haydarpasa Gari’nda bulusturduklari için Kadiköy Belediye Baskani Aykurt Nuhoglu’na tesekkür ediyorum’ dedi.
“SON 5 YILDIR 200 MILYON YOLCU ULASIMDAN YARARLANAMIYOR”
Hasan Bektas’tan sonra konusma yapan Eyüp Muhcu da Haydarpasa Gari ve çevresinin Istanbul’da yapilasmaya açilmak istenen diger kamusal alanlar gibi tehlikede oldugunu belirterek, kitap günlerinin kültürel saldirilara karsi çok önemli bir etkinlik oldugunu ifade etti. Is yeri olarak kullanilan kültür varliklarinin öneminin farkina varilmadigini söyleyen Muhcu, Haydarpasa Dayanismasi’nin eylemlerinden sonra birçok insanin Haydarpasa Gari’nin tarihi öneminin farkina vardigini ifade etti. Haydarpasa Gari’nin hem Istanbul’un hem de Kadiköy’ün toplumsal bellegi açisindan çok önemli oldugunu söyleyen Muhcu, ‘Haydarpasa dönemin mimarisini çok etkili bir sekilde anlatiyor. Istanbul’un ulasimi için de son derece önemli. Ancak son 5 yildir 200 milyon yolcu ulasimdan yararlanamiyor ‘diye konustu.
Haydarpasa Gari’nin yeniden ulasim için kullanilmasini dile getiren Muhcu, söylesiye katilan vatandaslara Haydarpasa’nin korunmasi için duyarli olma çagrisinda bulundu.
Eyüp Muhcu’dan sonra söz alan Kadiköy Belediye Baskani Aykurt Nuhoglu, Istanbul’daki bütün kamu arazilerinin satisa çikarildigini ifade ederek, Haydarpasa Gari’nin da özellestirilmeye çalisildigini söyledi.
“GEÇMISIMIZI YOK ETMEYE ÇALISIYORLAR”
Haydarpasa Gari’nda herkesin bir anisi oldugunun altini çizen Nuhoglu,” Haydarpasa bizim geçmisimiz Bizim önümüze sürekli rant projeleri ile çikip geçmisimizi satmaya, yok etmeye çalisiyorlar. Bunlari ancak kamuoyu baskisi olusturarak engel olabiliriz’
Haydarpasa Gari ve çevresinin ranta açilmaya çalisildigini ama kamuoyunun baskisi nedeniyle bunun durduruldugunu belirten Nuhoglu, Haydarpasa’nin kamusal alan oldugunu göstermek ve sikintili günlerden geçen vatandaslarimizin bes gün boyunca rahat bir nefes alabilmelerini ve mutlu olabilmelerini saglamak için kitap günlerini düzenledik.”dedi. Haydarpasa’dan trenlerin yeniden kalkacagina inandigini belirten Nuhoglu, Kitap Günlerinin organizasyonun tamamen belediye çalisanlari tarafindan yapildigini belirterek sunlari söyledi. “Afisleri, tasarimlari hatta köprüleri bile çalisanlarimiz yapti. Istenildigi durumda kamu gerekli organizasyonlari düzenleyebilir. Biz kamuda özellestirmeye karsiyiz’ diye konustu.